Zegar

W miesiącuW miesiącu2147
Wszystkie dniWszystkie dni171071

JAK PRZYGODA… TO TYLKO W WARSZAWIE Drukuj Email

W dniach 4-5 października uczniowie naszej szkoły pojechali na długo oczekiwaną wycieczkę edukacyjną do Warszawy. Zwiedziliśmy najciekawsze miejsca, przykuwające uwagę turystów z całego świata. Ale 2 dni to za mało….

W środę 4 października o godzinie 4:30 wszyscy uczestnicy wycieczki zebrali się na parkingu przed szkołą, skąd "naładowani" pozytywną energią, chęcią zwiedzenia stolicy
i poznania nowych, nieznanych miejsc, wyruszyliśmy w trasę do Warszawy.

Pierwszym obiektem zwracającym szczególną uwagę był Wilanów. To prawdziwa perła na mapie zabytków Polski. To również jeden z nielicznych zabytków, który w niezmienionej niemal postaci przetrwał czasy zaborów i obu wojen światowych. Poznaliśmy krótką historię tego miejsca i podziwialiśmy piękno ogrodów. Warto pamiętać, że Wilanów stał się własnością króla Jana III Sobieskiego w latach 70-tych XVII w. Początkowo król nakazał zbudować w tym miejscu jedynie skromną podmiejską rezydencję. Z czasem jednak, po sukcesach odniesionych na arenie międzynarodowej, a zwłaszcza po głośnym zwycięstwie nad Turkami pod Wiedniem w 1683 r., Jan III Sobieski postanowił przekształcić rezydencję w Wilanowie w wytworny pałac.

Kolejnym  punktem zwiedzania było Stare Miasto. Ta część Warszawy to numer jeden w przewodnikach turystycznych i najstarsza dzielnica miasta. Składa się z Zamku Królewskiego, zabytkowych kościołów i XVII i XVIII-wiecznych kolorowych kamienic. Całość otacza średniowieczny mur obronny z czerwonej cegły. Warto tutaj jak najwięcej zbaczać z głównych ulic i próbować się zgubić - jak zachęcał nasz przewodnik. Można dzięki temu trafić na wąskie przejścia na podwórka kamienic, ukryte ogródki czy schody prowadzące donikąd oraz ciekawe zdobienia ścian, które wiele mówią o życiu ludzi w dawnej Warszawie. Stare Miasto to miejsce narodzin dawnej, średniowiecznej Warszawy, wpisane na listę światowego dziedzictwa ludzkości UNESCO. Zobaczyliśmy tu m.in. Zamek Królewski, warszawską katedrę, Barbakan, mury obronne, pomniki Syrenki i Małego Powstańca. Podziwianie tej części miasta rozpoczęliśmy na Placu Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza i móc podziwiać efektowną zmianę warty.

Ostatnim punktem pierwszego dnia był długo oczekiwany Stadion PGE Narodowy. To miejsce najlepszych wydarzeń sportowych, rozrywkowych i biznesowych w Polsce. Podczas wycieczki zobaczyliśmy: trybuny, szatnię piłkarską,  płytę stadionu i Centrum Medialne. Zwiedzanie odbyło się tzw. trasą piłkarza. To niezwykła gratka dla wszystkich miłośników piłki nożnej i nie tylko. Można było poznać atmosferę największych sportowych wydarzeń
i poczuć się jak prawdziwa piłkarska gwiazda.

Wieczorem nieco zmęczeni, ale wciąż uśmiechnięci pojechaliśmy do Centrom Okopowa, znajdującego się w jednej ze spokojniejszych dzielnic Warszawy. Po zakwaterowaniu i zjedzeniu kolacji udaliśmy się do swoich pokoi. Wieczór spędziliśmy dość spokojnie.

Drugi dzień pobytu  w stolicy rozpoczęliśmy wcześnie, bo już o 8:00 byliśmy w Sejmie na ul. Wiejskiej. Dzięki temu, że w tym dniu nie było obrad, udało nam się zobaczyć: Salę Posiedzeń Sejmu, hall główny (z makietą kompleksu budynków sejmowych, tablicą upamiętniającą posłów II Rzeczypospolitej, którzy zginęli w czasie II wojny światowej, tablicą upamiętniającą parlamentarzystów, którzy zginęli w katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem, gablotą z laskami marszałkowskimi), Salę Kolumnową i  Korytarz Marszałkowski.

Następnie udaliśmy się  na Most Świętokrzyski i Śląsko- Dąbrowski, które wyróżniają się swoją nadzwyczajną konstrukcją. Potem podziwialiśmy Muzeum Łazienki Królewskie, nazywane "najszczęśliwszym miejscem w Warszawie", to letnia rezydencja króla Stanisława Augusta. Tworzą ją klasycystyczne zabytki i historyczne ogrody. Można tu było odpocząć, obserwując przyrodę, oraz pogłębić znajomość oświeceniowych idei, odwiedzając takie perły europejskiej architektury jak: Pałac na Wyspie, Starą Oranżerię, w której znajdują się Królewska Galeria Rzeźby z gipsowymi kopiami najsłynniejszych rzeźb starożytnego świata oraz Teatr Królewski, jeden z nielicznych w Europie oryginalnych XVIII-wiecznych teatrów dworskich, czy malowniczo położony Amfiteatr i  Pomnik Chopina.

Kolejnym punktem tego dnia było Centrum Nauki Kopernik. Tu spędziliśmy ok. trzech godzin. Rozchodząc się po trzypiętrowym budynku, rozpoczęliśmy zabawę! Mogliśmy m.in.: przemawiać do sejmu, poznać anatomię człowieka (w różnych eksperymentach, "budkach wiedzy" i "samochodach doświadczeń"), samodzielnie wykonać badania z dziedzin fizyki i chemii. Niektórzy skorzystali również z możliwości grania na laserowej harfie. Kolejnymi atrakcjami była rozmowa z robotem, czy wizyta na statku podczas sztormu. Mieliśmy również okazję zobaczenia oryginalnej wystawy muzycznej.

Na koniec udaliśmy się pod Pałac Kultury i Nauki. Po wjechaniu na ostatnie - 30 piętro  wszyscy z przyjemnością podziwiali piękne widoki panoramy warszawskiej z Tarasu Widokowego.

Był to czas bardzo ciekawie spędzony. To jedna z tych wycieczek, których się nie zapomina! Wszyscy się zgodzili ze stwierdzeniem, że „ jak przygoda to tylko w Warszawie..” ale też dodali, że dwa dni to jednak za mało.