Zegar

Kalendarz

październik 2018
pwścpsn
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Licznik odwiedzin

DziśDziś113
WczorajWczoraj144
W tygodniuW tygodniu1001
W miesiącuW miesiącu3196
Wszystkie dniWszystkie dni182094

II Szkolny Konkurs Recytacji Wierszy Patriotycznych Drukuj Email

 


Po raz drugi w Szkole Podstawowej w Rzepienniku Marciszewskim odbył się Konkurs Recytacji Poezji Patriotycznej. Artystyczna rywalizacja organizowana przez szkołę spotkała się z wielkim zainteresowaniem dzieci i młodzieży. W konkursie wzięło udział 59 młodych mistrzów słowa mówionego.


Zadaniem uczestników – jak określili organizatorzy - była recytacja utworu lub jego fragmentu autorstwa polskich poetów tworzących w kraju lub na emigracji w różnych okresach „zniewolenia ojczyzny”: zaborów, I i II wojny światowej, czy czasów komunizmu. A samego konkursu – popularyzacja twórczości o takim charakterze oraz rozbudzanie uczuć patriotycznych. Ma on w swym założeniu  służyć rozwojowi kultury słowa mówionego dzieci i młodzieży, rozbudzać wrażliwość na piękno poezji oraz sprzyjać twórczej wymianie doświadczeń artystycznych. Ponadto ma na celu zachęcić uczniów do poszanowania tradycji narodowych związanych z walką o niepodległość Polski.

 

Uczestników oceniano w dwóch kategoriach wiekowych: klas 0-III i IV-VII. W tej pierwszej triumfował Michał Kwaśny z klasy II , II miejsce wywalczyli Aleksandra Kwaśna z klasy II i  Igor Gomułka z klasy I, III miejsce zajął Jakub Wiśniowski z klasy III, IV- Dawid Kucharzyk z klas II, V- Maja Zięcina z klasy II. W drugiej grupie wiekowej I miejsce ex aequo zajęli: Mateusz Kwaśny z klasy VI i Oliwia Smosna z klasy VII, II- Zuzanna Cudek z klasy VI, III- Oliwia Kras z klasy VI, IV- Amelia Karnia z klasy V, V- Wiktor Łątka z klasy VI.

 

Komisja konkursowa dokonała oceny według następujących kryteriów:

1. Dobór repertuaru, ze szczególnym uwzględnieniem własnych poszukiwań repertuarowych,

2. Interpretacja utworu,

3. Kultura słowa i mowy,

4. Ogólny wyraz artystyczny.

Przy doborze repertuaru komisja zwracała uwagę na samodzielność wyboru tekstu oraz  ich wartości artystyczne, a także zawarte w nich treści moralne – postawy, zachowania, stosunek do człowieka i kraju rodzinnego.

Uwzględniała również dostosowanie ich do możliwości poznawczych i siły głosu recytatora. Wybrany utwór powinien stanowić zamkniętą całość, opatrzoną pointą.

Po przeprowadzonym konkursie laureaci otrzymali nagrody, a pozostali uczestnicy upominki.

 


Designed by mgr Angelika Starzyk © 2013